Siirry suoraan sisältöön

Kosmetiikka- ja hygieniateollisuus ry:n puheenjohtajana jatkaa Sari Rosin Oy Transmeri Ab:lta

Vuosikokous 2022 valitsi hallituksen toimintakaudelle 2022-2023. Hallitus 2022-2023: Kaupallinen johtajaRita Levomäki-Elamo, Beiersdorf Oy Myynti- ja markkinointipäällikkö Christa Eklund, Berner Oy Consumer Experience Team LeaderKaisa Sandell, Colgate-Palmolive Finland CEOSuvi Markko, Dermoshop… Lue lisää »Kosmetiikka- ja hygieniateollisuus ry:n puheenjohtajana jatkaa Sari Rosin Oy Transmeri Ab:lta

Tervetuloa vuosikokoukseen 28.4. – luvassa mielenkiintoisia esityksiä

Yhdistyksen vuosikokous järjestetään torstaina 28.4. klo 9-12. Virallisen kokouksen lisäksi luvassa on mielenkiintoista ohjelmaa:  klo 9.45- 10.15: Sustainability in the Cosmetic & Cleaning Products Industry: Trends and Outlook, Amarjit Sahota, Founder & President, Ecovia Intelligenceklo 10.15-10.45: Hygienia-… Lue lisää »Tervetuloa vuosikokoukseen 28.4. – luvassa mielenkiintoisia esityksiä

Fluorihammastahna on oleellinen osa hyvää suuhygieniaa

Hammaslääkäriliiton mukaan hampaat kannattaa puhdistaa huolellisesti vähintään kaksi kertaa päivässä käyttämällä fluorihammastahnaa, koska säännöllisellä hampaiden pesulla voidaan parantaa merkittävästi suunterveyttä. Puhdistaminen estää hampaiden reikiintymistä ja ientulehdusta poistamalla bakteeriplakin hampaiden pinnoilta,… Lue lisää »Fluorihammastahna on oleellinen osa hyvää suuhygieniaa

Kosmetiikan ostaminen verkosta vakiinnuttanut paikkansa – noin puolet kuluttajista asioi verkossa

Kiinnostus kosmetiikan[1] digiostamiseen näyttää tasoittuneen vuoden 2020 voimakkaan kasvun jälkeen: puolet suomalaisista on ostanut kosmetiikkaa verkkokaupasta, kertoo Kosmetiikka- ja hygieniateollisuus ry:n kuluttajatutkimus[2]. Kulutustottumukset vaihtelevat eri kuluttajaryhmien välillä. Esimerkiksi 25–34-vuotiaat suosivat… Lue lisää »Kosmetiikan ostaminen verkosta vakiinnuttanut paikkansa – noin puolet kuluttajista asioi verkossa

Kosmetiikkateollisuus tukee EU:n kosmetiikka-asetuksen mukaista eläinkoekieltoa

EU:ssa kosmetiikan eläinkoekiellot tulivat täydelliseksi vuonna 2013, valmiiden tuotteiden testaaminen on ollut kiellettyä jo vuodesta 2005. Keskustelu eläinkokeista on aktivoitunut Euroopassa eri lainsäädäntöjen rajapintojen aiheuttamien haasteiden vuoksi. Kosmetiikkateollisuus tukee täysin EU:n kosmetiikka-asetuksen… Lue lisää »Kosmetiikkateollisuus tukee EU:n kosmetiikka-asetuksen mukaista eläinkoekieltoa

Kosmetiikka- ja hygieniamarkkinat palaamassa pandemiaa edeltävälle tasolle

Vuosi 2020 oli poikkeuksellinen kosmetiikka- ja hygieniateollisuudelle. Haastavasta tilanteesta huolimatta ala pystyi sopeuttamaan ketterästi toimintojaan ja tuotetarjontaansa vastaamaan muuttuneita tarpeita. Erilaisten desinfiointiaineiden myynti siivitti kodin ja ammattipesuaineiden kokonaismyynnin voimakkaaseen kasvuun.… Lue lisää »Kosmetiikka- ja hygieniamarkkinat palaamassa pandemiaa edeltävälle tasolle