Cosmetics Europe selvitti alkuvuonna 2022 eurooppalaisten kuluttajien näkemyksiä kosmetiikasta[1]. Kosmetiikkatuotteet ovat oleellinen osa arkeamme ja käytämme keskimäärin seitsemää tuotetta joka päivä. Tuotteilla on vaikutus niin hyvinvointiimme, itsetuntoomme, elämänlaatuumme kuin sosiaaliseen vuorovaikutukseemme.
![](https://www.kosmetiikkajahygienia.fi/app/uploads/2022/10/CE_Consumer_Insights_Infographic_FI-01-724x1024.png)
![](https://www.kosmetiikkajahygienia.fi/app/uploads/2022/10/CE_Consumer_Insights_Infographic_FI-02-724x1024.png)
![](https://www.kosmetiikkajahygienia.fi/app/uploads/2022/10/CE_Consumer_Insights_Infographic_FI-03-724x1024.png)
[1] Cosmetics Europe teetti Iflopilla maaliskuussa 2022 selvityksen ”European Consumer Perception Study 2022”. Yli 6000 kuluttajaa kymmenestä Euroopan maasta (Bulgaria, Tanska, Ranska, Saksa, Italia, Alankomaat, Puola, Espanja, Ruotsi ja Iso-Britannia) haastateltiin verkkokyselyllä.
Kunkin maan otos edustaa maan ikä- ja sukupuolijakaumaa.